Sisällöntuotanto
Sisällöntuotanto takkuaa? Mietit, mistä aloittaa tai kuinka sanoittaa asioita haluamallasi tavalla? Tahtoisit brändisi olevan enemmän esillä, mutta et tiedä, kuinka ilmentäisit itseäsi sekä yritystäsi?
Asiakas ostaa todennäköisemmin taholta, jonka hän kokee tuntevansa. Tullakseen myydyksi, pitää ensin tulla tunnetuksi.
Anna, kun autan. Saat minusta rinnallesi tarinointia rakastavan luottohenkilön, joka löytää oikeat sanat joka tilanteeseen.
Tanssii sanojen kanssa sisällöntuotantopalvelut
- Sisällöntuotanto someen (Instagram sekä Facebook)
- Kolumnit
- Uutiskirjeet
- Blogitekstit
- Muut tilaustekstit
Tilaustyön minimiveloitus on 67 €.
Tekstit 67 €/h tai pakettihinta sopimuksen mukaan.
Blogitekstit, kolumnit sekä uutiskirjeet alkaen 114 €/teksti.
Hintoihin lisätään arvonlisävero 25,5 %.
”Hilkka sai sanoitettua sen, mitä mä tarkoitin – eli poimittua juuri ne oleelliset asiat mun ehkä sekavistakin ajatuksista. Lopputuloksena oli ihan mun näköinen, hyvin sanoitettu työkirjan myyntiländäri! Yhteistyö oli hedelmällistä ja herkullisen hersyvää, Hilkka on paitsi sanataituri, myös ihanan inhimillinen tsemppari. Kiitos Hilkka!”
Anna Lassila, yrittäjä, Annan eväät Oy
Usein kysyttyä sisällöntuotannosta
Sisällöntuotanto on koko yritystoimintasi ydin. Jos kukaan ei tiedä sinusta ja yrityksestäsi, kukaan ei osta sinulta. Sisällöntuotannon avulla tulet näkyväksi ja kuuluvaksi oman alasi ammattilaisena.
Sisällöntuotanto on laaja kokonaisuus, johon ajattelen lähes kaiken viestinnällisen toimen liittyvän. Sisällöntuotantoa on verkkosivujen tekstien laatiminen, niin myös blogit, uutiskirjeet sekä erilaiset tiedotteet. Sisällöntuotantoa on myös myyntisivun tai kolumnin kirjoittaminen. Sisällöntuotannon muoto voi olla esimerkiksi teksti, kuva tai video.
Sisällöntuotanto vastaa kysymyksiin, antaa uutta tietoa sekä inspiraatiota, se viihdyttää ja välillä jopa sopivasti vähän kiihdyttää.
Kun nykyaikana henkilö on kiinnostunut uudesta tuotteesta tai yrityksestä, menee hän aika todennäköisesti nettiin ja alkaa googlettaa lisätietoja. Siinä vaiheessa houkuttelevat, helppokäyttöiset verkkosivut sekä mielenkiinnon herättävä somekanava ovat potentiaalisen asiakkaan portti tuotteidesi sekä palvelujesi äärelle.
Joka päivä ei tarvitse julkaista uutta sisältöä ja tiettyjä aiheita voi käsitellä aina uudelleen ja uudelleen, vähän näkökulmaa vaihdellen ja päivittäen. Sanoisin, että ainakin noin kerran viikossa olisi hyvä laittaa somekanaviin elonmerkkiä. Jos viimeisin postaus ajoittuu maaliskuulle 2021, asiakas voi jopa miettiä, onko yritystä enää olemassakaan.
Sisällöntuotannon tuloksia voidaan mitata esimerkiksi myynnin kautta. Onnistuneet kampanjat sekä fiilistelypostaukset voivat näkyä ostotapahtumana hyvinkin pian. Sisällöntuotanto on pitkäjänteistä työtä, joka kylvää siemeniä koko ajan. Satoa voidaan niittää pitkin aikaa. On tutkittu, että me ihmiset ostamme mieluusti taholta, jonka koemme tuntevamme.
On olemassa myös tiettyjä mittareita kuten sisältöön sitoutumisprosentti, kuinka monta henkilöä postaus on tavoittanut. Näitä lukuja voi ja kannattaa tarkastella säännöllisesti.
Sisällöntuotannon kustannukset riippuvat projektin laajuudesta sekä jatkuvuudesta. Jos kysymyksessä on useampien kuukausien projekti, voimme sopia kuukausihintaisen palvelupaketin, jossa on määritelty yrityksesi tarpeisiin sopiva sisältö esimerkiksi neljä somepostausta ja yksi blogipostaus tai uutiskirje kuukautta kohden.
Sisällöntuottajan tai palveluntarjoajan valinta on jokaisen henkilökohtaisen mieltymyksen mukainen asia. Itse ajattelen, että yhteistyön hedelmä maistuu kaikkein maukkaimmalta silloin, kun kaiken taustalla on toimivat henkilökemiat, rehti elämänasenne sekä samantyyppinen arvomaailma.
Toki myös sisällöntuottajan tieto- sekä taitotaso on ratkaisevaa. Virheetön kieliasu, raikkaat ideat, hyväresoluutioiset kuvat sekä videot ja ennen kaikkea asiakaskuntaa kiinnostava sisältö ovat avainasemassa.
Kysyvä ei tieltä eksy!
On myös mahdollista räätälöidä tarpeisiisi sopiva paketti.
Ota yhteyttä ja pyydä tarjous, niin laitetaan sisällöntuotantohommat jiiriin!